Ads

Lokasi Institut Pengajian Tinggi di Melaka

Terdapat beberapa buah Institusi Pengajian Tinggi utama di Melaka samada IPTA Awam mahupun Swasta. Berikut adalah senarai beberapa IPTA dan IPTS yang terletak berhampiran  Homestay  dPuncak  

Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UteM) - 12.3 km, 16 min


Kampus Induk

Universiti Teknikal Malaysia Melaka,
76109, Durian Tunggal Melaka

Kampus Industri

Universiti Teknikal Malaysia Melaka,
Hang Tuah Jaya
75450 Melaka

Kampus Bandar

Universiti Teknikal Malaysia Melaka,
Jalan Hang Tuah,
73500 Melaka


Homestay Di Ayer Keroh

Universiti Teknikal Malaysia Melaka (singkatan: UTeM) merupakan IPTA serta universiti teknikal pertama di Malaysia yang diwujudkan oleh kerajaan Malaysia. Universiti ini teleh diberi penjenamaan baru apabila kerajaan bersetuju untuk menaik taraf Kolej Universiti Teknikal Kebangsaan Malaysia (KUTKM) kepada universiti. Maka pada tanggal 1 Februari 2007 tercacatlah sejarah kelahiran Universiti Teknikal Malaysia Melaka. Para pelajar akan diperkuatkan dengan kemahiran secara praktikal "hands-on" untuk membantu para pelajar untuk berdaya saing apabila di alam industri. Kini terdapat dua kampus UTeM iaitu Kampus Bandar dan Kampus Induk. Kampus Induk terletak di Durian Tunggal, Melaka.



Universiti Multimedia Melaka (MMU) - 7.9 km, 12 min

Universiti Multimedia, Kampus Melaka.
Jalan Ayer Keroh Lama,
75450 Melaka,

Homestay Ayer Keroh

Terletak strategik di sekitar kawasan kediaman yang tenang, tapak perindustrian yang berkembang pesat dan tempat pelancongan yang indah di Ayer Keroh , MMU (Melaka Campus) bermula sebagai Institut Telekomunikasi dan Teknologi Maklumat (ITTM) dan ditubuhkan Mei 1993. Ia kini menempatkan Fakulti Kejuruteraan dan Teknologi, Fakulti Teknologi dan Sains Maklumat, Fakulti Perniagaan dan Undang-undang, Pusat Asasi dan Pendidikan Lanjutan, Pusat Program Diploma dan Institut Pengajian Pascasiswazah. 


Universiti Multimedia MMU Melaka Fakulti Kejuruteraan Multimedia University (MMU), sebuah institusi pendidikan tertiari yang ditubuhkan melalui Universiti Telekom Sdn Bhd (UTSB), sebuah anak syarikat milik penuh TM, memenuhi tanggungjawab sosial korporat - mengambil cabaran mendidik-generasi  pemimpin negara masa depan dan pekerja yang berilmu.


Kolej Antarabangsa Yayasan Melaka - 5.5 km, 8 min


No. 1, Jalan Bukit Sebukor,

75150 Melaka,
Malacca.

Homestay Di Ayer Keroh

Kolej Antarabangsa Yayasan Melaka (ICYM) telah ditubuhkan dengan kepercayaan dan pemahaman bahawa pendidikan tinggi adalah penting untuk kemajuan negara. Institusi ini menerima permulaan bertuah pada tahun 1997 apabila ia telah dirasmikan oleh Menteri Pelajaran, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. ICYM menyediakan pendidikan berkualiti dan latihan kepada warga global supaya meningkatkan daya saing mereka di pasaran global.


Kolej Manipal - 5.8 km, 8 min


Kolej Perubatan Melaka-Manipal 

Lot 463-1, Jalan Batu Hampar, 
Bukit Baru, 
75150 Melaka




Universiti Teknologi Mara


Kolej Profesional Mara

Kolej Yayasan Saad - 10.5 km, 14 min


Institut Latihan Perindustrian (ILP) Bukit Katil, Melaka - 1.8 km, 4 min


Institut Pendidikan Guru (IPG) Kampus Perempuan Melayu, Melaka - 7.8 km, 12 min


Sekolah Menengah Bukit Katil / Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Melaka / Dewan Tun Ali - 1.9 km, 3 min


Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad

Like Page Kami